Szavazás

<

V. Naszályi Márta

Közös ügyeink nemcsak a politikusokra tartoznak

Friss topikok

  • SHRV: @Ahoj-: no és most lássuk, mi valósult meg ezekből a "tanulmányokból". (2021.12.04. 19:35) Játszótéri vécék
  • rokon1: Ha valaki korrekt, tisztességes, megbízható ügyintézést, csereszerződést, partnert keresett/keres ... (2020.06.15. 13:19) Fél év
  • chrisred: @M.K.R.: Tudom, a lakásomban is természetes eredetű a szálló por, mégis szoktam takarítani. Ez ter... (2019.11.22. 06:08) Köhögést kapunk Karácsonyra?
  • M.K.R.: Hála az égnek, ezt még nem sikerült megfúrniuk és megépült a 82 óta tervezett és szakaszos kiépült... (2019.11.21. 16:06) Requiem az Etele úti fákért
  • M.K.R.: Na ez is egy térkőmániás. (2019.11.21. 15:38) Tabáni titkok

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Állandó oldalak

2020.04.13. 12:03 elendem

Fél év

 kepviselo-testulet.jpg

…telt el az október 13-i önkormányzati választások óta, szeretném bemutatni, hogyan haladunk a választási ígéreteink megvalósításával.

 186 ígéretet tettünk a választási programunkban, ebből megvalósítottunk már 13-at, és további 64-et elkezdtünk (40%). Számos olyan tervünk van, amely megvalósításának fedezetét már elkülönítettük az idei költségvetésben.

Az elmúlt félév intenzív munkával telt, egy új önkormányzati rendszert alakítottunk ki. Külön bizottságot hoztunk létre a lakás- és helyiséggazdálkodásnak valamint az idegenforgalomnak. Bizottsági hatáskörbe rendeltünk számos döntést, amelyet korábban a polgármester egy személyben hozott meg (parkolási engedély, közterülethasználat stb.). Átvizsgáltuk a lakásszerződéseket és előkészítettük az új lakáskoncepciót. Nem írunk alá vizsgálat nélkül lakáscsere szerződéseket: munkatársaink megvizsgálják a cserelakást és ellenőrzik a szerződés jogszerűségét.

Aktív, interaktív és élő kapcsolatra törekszünk a kerületben élőkkel, folyamatosan tájékoztatást adunk a kerületi kérdésekről, eseményekről, fogadjuk és megválaszoljuk a kérdéseket, hozzászólásokat.

Ha nem jön a koronavírusjárvány, akkor már kiírtuk volna minden pályázatunkat és most a lakásrendelet, a parkolási, a közterületi és a szociális rendelet benyújtásán dolgoznánk. Ha nem jön a járvány, akkor már részvételi költségvetésről szavazna a kerületi lakosság, és a köztereink közösségi tervezésén találkoznánk.

Mindeközben december végén kiemelt kormányberuházássá nyilvánították a vári kormányzati építkezéseket, majd két hónappal később jogszabályt alkottak, amely szerint a kiemelt kormányberuházásokhoz kapcsolódó közterülethasználatért nem kell fizetni – így tehát a Szentháromság téri építkezés is ingyen terpeszkedik az ország legértékesebb közterén.

Március 1-től elkerült minden építéshatósági jogosultság az önkormányzatoktól. Az iratokat és a hozzáféréseket át kellett adnunk a kormányhivatalnak, így még a saját korábbi döntéseinket sem láthatjuk.

Három ízben találtak veszélyes lőszert/bombát az elmúlt időszakban. A szükséges kiürítést megszerveztük, a rendvédelmi szervezetekkel hatékony együttműködésben dolgozunk.

Még a veszélyhelyzet kihirdetése előtt kézfertőtlenítővel láttuk el valamennyi kerületi közintézményünket. Március közepétől pedig hivatalosan is veszélyhelyzet van. Az iskolák bezárását követően bezártuk az óvodákat és a bölcsődéket, művelődési intézményeinket, lezártuk a kerületi játszótereket és sportpályákat. A polgármesteri hivatal ügyeleti rendszerben dolgozik, online és telefonon fogadjuk a megkereséseket.

Elsőként jelentettünk be könnyítő intézkedéseket a válságba került kerületi vállalkozóknak.

A kormányhatározat alapján ellátjuk az idős, beteg vagy karanténban lévő embereket napi egyszeri meleg étellel, hideg élelmiszer és tisztasági csomagokkal valamint beszerezzük a szükséges gyógyszereiket. Önkéntes hálózatot szerveztünk, így ezt a munkát nemcsak a dolgozóink végzik, hanem önkéntesek is segítik a szervezést, kihordást. Folyamatosan fertőtlenítjük a kerület közterületeit, védőfelszereléssel láttuk el az egészségügyi szolgálatot, a szociális dolgozóinkat és mindazokat a munkatársainkat, akik az ellátás során sok emberrel kerülnek kapcsolatba.

A járványhelyzet kezelésére válságkezelő csomagot állítottunk össze, amellyel mindenkinek igyekszünk segítséget nyújtani (keretes).

Bár szinte minden héten újabb forrásokat vonnak el tőlünk (gépjárműadó, parkolási bevételek, idegenforgalmi adó) és számos bevételünk bizonytalanná vált (bérleti díjak, közterülethasználati bevételek), amelyek miatt nagyjából 3 milliárd forint átcsoportosításával kell számolnunk, a kerületiek ellátását folyamatosan elvégezzük és nincsenek likviditási gondjaink.

Tesszük a dolgunkat a kerületben élők érdekében, és készítjük elő a válság utáni felépülést.

Válságkezelő csomag

  1. 1 db ingyenes maszkot adunk minden kerületi háztartásnak
  2. 3 hónapos fizetési moratóriumot adunk a lakás- és helyiségbérlőinknek
  3. Azoknak az üzlethelyiségeknek, akik bezártak és ezt be is jelentették, és az alkalmazottakat megtartják, 50,- Ft/m2 jelképes bérleti díj fizetését ajánljuk (min. 10.000,- Ft/hó) a bezárás idejére
  4. Az eseti települési támogatás összegét felemeljük évi 105 ill. 140 ezer Ft-ra, az egyszeri kifizetést pedig 35 ezer Ft-ra (Eddig 86.000,-, 114.000,- és 28.500,- volt)
  5. 15.000,- Ft-ra emeljük a szociális étkezési kártyára fizetett támogatást.
  6. Kríziscsoportot hozunk létre a Polgármesteri Hivatalban, akik gyorsított ügyintézéssel kezelik az eseti települési támogatási kérelmeket (április 20-tól tud teljes gőzzel működni)
  7. Válságkezelő alapjövedelmet vezetünk be a válság miatt krízishelyzetbe került családoknak: a Népjóléti Közalapítvány segítségével 100 ezer forintra egészítjük ki a következő 3 hónapban azok jövedelmét, akiknek a szociális támogatásokkal együtt sem éri el. Ennek érdekében 10+10 milliós célzott támogatást adunk a Népjóléti Közalapítványnak.
  8. A Népjóléti Közalapítvány válságkezelő alapjába várjuk mindenki támogatását!
  9. 65 éves kortól biztosítjuk a kérelmezők számára a meleg étkezést és a csomagokat.

Már megvalósítottuk

  1. A K-Monitor ajánlásai alapján teljes körű átláthatósági rendeletet alkotunk – a novemberi testületi ülésen határozatot hoztunk.
  2. A polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatát és képviselői beszámolóját nyilvánosságra hozzuk a kerületi honlapon - megtörtént
  3. Mindenkinek elérhető lesz a polgármester: a fogadóórákra nyilvános online felületen lehet majd regisztrálni (ez a készülő új honlapon lesz megvalósítva, egyelőre e-mailben lehet jelentkezni a fogadóórákra. polgarmester@budavar.hu) és online polgármesteri fogadóórákon is válaszolunk a lakosság kérdéseire.
  4. Legalább egy héttel az ülések előtt megismerhetővé tesszük a képviselőtestületi és bizottsági ülések előterjesztéseit, hogy a lakossági észrevételekre is jusson idő, és azokra érdemben tudjunk reagálni – a hónap negyedik csütörtökén tartott testületi ülések előterjesztéseit a megelőző csütörtökön nyilvánosságra hozzuk.
  5. A képviselőtestületi üléseket online közvetítjük, a testületi ülésekről készült videókat, jegyzőkönyveket és határozatokat könnyen megtalálható módon közzétesszük az önkormányzat honlapján – így történik
  6. A Várnegyed újságtól valódi, objektív tájékoztatást várunk a jövőben. Ezt civil szerzőknek és állampolgároknak teret adva biztosítjuk. Ingyenessé tesszük a Várnegyed hirdetéseit a kerületi civil szervezeteknek és közösségi terek ingyenes programjai számára. Megjelenést biztosítunk a civil közösségeknek a kerületi újságban és az önkormányzat online felületein – mindenkinek ajánlom a megújult Várnegyedet
  7. A kerületi zöldfelületek szakszerű és intenzív fenntartására több forrást szánunk, a Főkerttel való együttműködést erősítjük. Gyepfelújítási programot indítunk – elkezdődött, a Tabáni felújítások és a Vérmezőn történt fakivágások ügyében is számos egyeztetést folytattunk a Főkerttel, érvényesültek a kerületiek érdekei
  8. Csatlakozunk a 10 millió Fa faültetési programhoz és már 2019. november 9-én fát ültetünk a Tóth Árpád sétány kivágott gesztenyefasorának emlékére - megtörtént
  9. Szén-monoxid mérő támogatást vezettünk be a kerületi háztartásoknak – már több tucat háztartásban működik az önkormányzattól kapott mérő
  10. Ingyenes korcsolyázási lehetőséget biztosítottunk a kerületi gyerekeknek.
  11. Az építkezések felvonulási területein megfizettetjük a közterület-használati díjat, amelynek bevételét a nehézségek kompenzálására fordítjuk – folyamatosan történik. 2020-ban kormányrendeletet hoztak, hogy a kiemelt kormányberuházásokhoz tartozó közterülethasználatért nem kell fizetni. Ez évente több tízmillió forint bevételkiesést jelent a kerületnek.
  12. A meredek utcákról és lépcsőkről a lehullott lombot és havat azonnal eltakarítjuk, fenntartjuk a biztonságos gyalogosközlekedést – a GAMESZ munkatársai a kerület összes lépcsőjét folyamatosan takarítják
  13. Fejlesztjük az online és telefonos ügyintézést, az étkezési díjakat átutalással is lehet majd fizetni – a nyugdíjasok szociális étkezését is már lehet átutalással fizetni

 

Elkezdtük megvalósítani (legalább a kerületi költségvetésben szerepel)

  1. A közbeszerzések múltját feltárjuk és nyilvánossá teszünk minden, az elmúlt 10 évben megkötött kerületi szerződést az önkormányzati portálon kereshető formában.
  2. Ügyfélbarát, jól kereshető, informatív és interaktív honlapot hozunk létre, amelyre strukturáltan, könnyen kereshető formában töltjük fel az információkat a minőségi tájékoztatás érdekében, könnyű kapcsolatfelvételi lehetőséggel és hírlevéllel - nyár végére már az új honlapon tájékoztathatjuk a kerületieket.
  3. A polgármesteri hivatalban és a kerületi közintézményekben dolgozók munkakörülményeit és megbecsültségét javítjuk, a hivatali működést akadályozó személyi fluktuációt megállítjuk. Kiszámíthatatlan egyszemélyi döntéshozás helyett jól működő hivatali struktúrát és döntési mechanizmusokat hozunk létre. A XXI. századi digitális átállás és a korszerű technológiák segítségével is fejlesztjük a hivatali hatékonyságot.
  4. A bérlemény-ellenőrzésekről minden esetben helyben két példányban jegyzőkönyvet készítünk (ez már így történik!), azok összesítését a szakbizottság havonta megkapja.
  5. A kerületi költségvetést, beleértve az önkormányzati tulajdonú cégeket is közérthető formában tesszük közzé – a költségvetés interaktív vizuális megjelenítése készül
  6. A kerületi civil szervezeteket állandó meghívottként várjuk a testületi és bizottsági ülésekre, valamint a kerületi ügyeket tárgyaló tematikus konzultációkra. Civil információs központot hozunk létre – részvételi demokrácia referensünk folyamatosan kapcsolatot tart a kerületi civil szervezetekkel és szervezi a közösségi tervezési projekteket
  7. Az önkormányzati költségvetés egy részének felhasználásáról a helyben élők demokratikusan, nyílt vitákat követően dönthetnek. Az ilyen módon megszavazott források közvetlenül helyi kezdeményezéseket támogatnak – 10 millió forintot különítettünk el részvételi költségvetésre, és csak a járvány miatt kellett elhalasztani a közösségi tervezést.
  8. Kettéválasztjuk a kerületi civil és egyházi pályázati rendszert és felemeljük mindkettő keretösszegét. Az elbírálást szakmai alapokra helyezzük, egyes szolgáltatások elvégzését eleve civil szervezeteknek hirdetjük meg – a költségvetésben már két külön keret szerepel
  9. A jelentősebb közterületeink átalakítását az itt élőkkel közös tervezésben (részvételi tervezés) valósítjuk meg – részvételi folyamatban kezdtük el a Fő utcai kulturális tengely tervezését, a Batthyány tér, a Szentháromság tér és a Vérmező közösségi tervezése előkészítés alatt áll.
  10. Támogatjuk a közösségi terek kialakítását és működését, az önkormányzati ingatlanállomány egy részét ennek szolgálatába állítjuk – a kerületi költségvetésben előkészítettük
  11. Kiemelten támogatjuk a közösségteremtő, művészeti és kulturális kezdeményezéseket. Azokban a városrészekben, ahol lakók kezdeményezik, meghonosítjuk az 1-2 napos, az ott élőkre koncentráló fesztiválok rendszerét: Váriak éjszakája, Vízivárosi Vigasság, stb.
  12. Technológiai házat hozunk létre gyerekek és fiatalos felnőttek számára, ahol a 3D nyomtatástól kezdve a robotikán át a hagyományos szakmákig sok minden kipróbálható, megtanulható. A HackerSpace műhelyeket jó mintának tekintjük, ahol akár az időseket is lehet oktatni digitális készségekre.
  13. Egyetlen lakossági megkeresés sem maradhat válasz nélkül, a gyakran ismételt kérdésekre adott válaszokat online közzétesszük – ebben folyamatosan elszántan fejlődünk
  14. Más kerületekben már jól működő online bejelentő rendszert indítunk.

A következő 11. pont teljesítése a készülő lakáskoncepcióban szerepel

  1. Felülvizsgáljuk a kerületi lakás- és helyiséggazdálkodási rendeletet, a helyiségbérletre vonatkozó díjak és kedvezmények rendszerét, átláthatóvá tesszük a vagyongazdálkodási folyamatokat.
  2. Az üresen álló önkormányzati lakásállományt gondos feltérképezés után nyilvántartásba foglaljuk.
  3. Kedvező feltételekkel, biztosítunk szolgálati lakásokat közalkalmazottaknak, bölcsődei gondozóknak, óvónőknek, tanároknak, orvosoknak, védőnőknek, rendőröknek, és minden olyan foglalkozási csoportnak, amelyből a kerületben hiány van, amennyiben a kedvezményezett hosszú távú letelepedést vállal a kerületben
  4. Az önkormányzati lakásállományt bővítjük, a lakások esetleges eladásából és bérbeadásából befolyó forrásokat a kerületi lakásállomány bővítésére, fejlesztésére és a kerületi családok lakhatásának támogatására fogjuk fordítani.
  5. Szociális és valóban piaci önkormányzati bérlakáspályázatot is hirdetünk, amely a folyamat minden pontján átlátható és méltányos. A pályáztatott lakás teljes felújítása az önkormányzat vagyonkezelő szervezetének bevonásával történik, azaz a pályázati vállalásokat ellenőrizhetővé és számon kérhetővé tesszük – a készülő lakáskoncepcióban szerepel
  6. Önkormányzati lakbéreket differenciálni fogjuk a szociális helyzet és a lakásra fordított költségek figyelembe vételével. A szociális rászorultságot rendszeresen felül fogjuk vizsgálni.
  7. Támogatási és hitelkonstrukciós rendszert indítunk a bérelt lakások felújításának segítésére.
  8. Ösztönözzük a magánlakások tulajdonosait, hogy ne tartsák üresen a lakásaikat, hanem hosszú távra adják bérbe kerületi családoknak.
  9. Felelevenítjük az életjáradéki programot, amelyben idős lakástulajdonosokkal méltányos szerződést kívánunk kötni. A megürülő lakásokat szociális alapon bérbe kívánjuk adni.
  10. On-line lakásportált indítunk, amelyen folyamatosan bemutathatók és pályázhatók a pillanatnyilag üres lakások.
  11. On-line üzlethelyiség-portál elindítása után folyamatosan bemutatjuk és pályázhatóvá tesszük a pillanatnyilag üres üzlethelyiségek. Ez a portál nemcsak tavasszal és ősszel, hanem az év minden napján tükrözni fogja az aktuális állapotot.
  12. A vendéglőterasz engedélyeket közigazgatási rendszerben, átlátható módon és piaci áron adjuk ki, gondoskodunk róla, hogy a gyalogos forgalmat ne akadályozzák a vendéglátás során
  13. Rugalmas, ösztönző és hatékony közterület-használati rendszert dolgozunk ki (pl. egy szép nyári napon az is rajzolhat portrét a Halászbástyánál, aki nem pályázott még áprilisban, ha megfizeti a helyfoglalási díjat és megfelel a szabályoknak).
  14. Megerősítjük a kerületi közterület-felügyeletet és növeljük a létszámát, hogy hatékonyan ellenőrizze a közterület-használatot és szigorúan fellépünk a jogsértők ellen.
  15. Az elhanyagoltság vonzza a szemetelést és rongálást. Megakadályozzuk, hogy ez a “törött ablak” effektus működhessen - minden bejelentést azonnal kezelünk.
  16. A Főkerttel együttműködve kezdeményezzük a Vérmező kiemelt fejlesztését, életteli, többgenerációs használatát minőségi közparki funkciók telepítésével.
  17. Fejlesztjük a kerület térfigyelő kamera (CCTV) hálózatát – 8 új térfigyelő kamera beszerzését és üzemeltetését emeltük be a költségvetésbe, a rendőrséggel kötött együttműködési szerződést már aláírtam
  18. Fejlesztjük a köztéri WC állományt – minden játszótéren és nagy forgalmú közterületen 7/24 órás, ingyenesen használható mosdókat hozunk létre – 1 új játszótéri WC építésének költségeit beterveztük, a Palota úti WC-t átvesszük a Fővárosi Önkormányzattól. A rendszeres köztéri rendezvények helyszínein kialakítjuk a csatornába bekötött ideiglenes mosdó-blokkok fogadó helyeit.
  19. Támogatjuk a körkörös gazdaságot: az önkormányzat intézményeiben bevezetjük a teljes körű szelektív hulladékgyűjtést.
  20. Rendezett és jól felszerelt konténeres hulladékudvarokat létesítünk, hogy ne kelljen messzire vinni a veszélyes és/vagy újrahasznosítható hulladékokat.
  21. Támogatjuk az újrahasználati szolgáltatásokat, ezzel is csökkentjük a hulladék mennyiségét, újrahasználati pontokat indítunk.
  22. Lehetővé tesszük és ösztönözzük a megújuló energia hasznosítását, a műemléki szempontokat is figyelembe vevő napelemes rendszerek telepítését.
  23. A kerületi Klímastratégiát részvételi folyamatban felülvizsgáljuk, a többi rendelettel harmonizáljuk és végrehajtjuk - törekszünk rá, hogy a kormánytól függetlenül is 2050-re klímasemlegessé tegyük a kerületet.
  24. A többi közművekével azonos védelmet biztosítunk a városi fáknak és zöldfelületeknek – nem lehet közműfektetés miatt egészséges fákat kivágni vagy csonkolni. Ennek érdekében szigorítjuk és betartatjuk a kerületi fakivágási rendeletet.
  25. Kerületi főkertészt alkalmazunk.
  26. Elkészítjük a kerület zöldfelületi kataszterét.
  27. Az utazásszervező szakemberek szervezeteinek bevonásával kezdeményezzük a turistabuszok fővárosi szintű kezelését, elhelyezését. Lehetőséget kell kínálni (firenzei példa alapján) a város bevezető útjai mentén buszparkolók kialakítására. Szabályozzuk a Várba felhajtó, turistákat szállító kisbuszok rendszerét – egy teljesen új rendszert dolgoztunk ki, és intenzíven készítjük elő a működését.
  28. Kezdeményezzük a KRESZ módosítását illetve egész Budapesten egységes szabályozást a mikromobilitási eszközök (elektromos roller, stb.) használatára.
  29. Tovább fejlesztjük a többnyelvű információs applikációt, információs pontokat, látogató központot alakítunk ki, a közterületeken egységes megjelenésű és tartalmú térképes táblákat helyezünk el, nyelvi és idegenforgalmi képzést szervezünk a kerületi rendőröknek és közterület-felügyelőknek, buszsofőröknek.
  30. Határozott lobbizás a főváros kezelésében lévő kerületi főútvonalak felújítása, a kerületre vonatkozó behajtási és parkolási szabályozás módosítása és a közösségi közlekedés feltételeinek javítása érdekében
  31. A kerületen átmenő autóforgalom radikális csökkentése – ennek érdekében lobbizás a Lánchíd forgalomcsökkentéséért, hogy azt kizárólag gyalogosok, kerékpárosok, és közösségi közlekedési gépjárművek vehessék majd igénybe. Forgalomcsökkentett közterületeket alakítunk ki a gyermekek és idősek biztonságos közlekedése érdekében.
  32. Kerületi kerékpárforgalmi fejlesztési koncepció felállítása a szakmai civil szervezetekkel együttműködésben.
  33. Gyalogos-kerékpáros és forgalomcsillapított övezetek fejlesztése, a járdán vezetett kerékpárutak visszaszorítása.
  34. BKK jegykiadó automaták számának növelése az e-jegy bevezetéséig is, hogy a turisták jegyvásárlása ne akassza meg a forgalmat – a Szentháromság téren már elhelyezésre is került egy automata
  35. A Széna tér felől a Fő utca felé érkező forgalmat az iskolával és játszótérrel is érintett Batthyány utcán csökkentjük – a Széna tér átalakítási terveinél biztosítottuk ennek lehetőségét
  36. Újragondoljuk a vári parkolási rendszert: az éttermekbe és konferenciákra érkező személyek és a nagy vári munkáltatók dolgozói csak mélygarázsban parkolhatnak. Felülvizsgáljuk az önkényesen kijelölt, intézményekhez kapcsolódó parkolók indokoltságát – a Bölcs Vár jogszerűtlen parkolóhelyeit már meg is szüntettük. Elérhetővé tesszük a Lovas úton történő parkolást a budavári lakosok számára.
  37. Rendezvények idején a parkolóhelyekről kitiltott kerületi autóknak ingyenes parkolási lehetőség a mélygarázsokban.
  38. Vakbarát honlapot üzemeltetünk (a készülő honlap ilyen lesz), a testületi ülések közvetítéséhez jeltolmácsot is meghívunk.
  39. Az “Elsőként lakhatás!” irányelveit szem előtt tartva, szakmai civil szervezetekkel összefogásban, az ő szakértői támogatásukkal, az “Utcáról lakásba” programhoz illeszkedő inkubációs program segítségével adunk lehetőséget az utcán élőknek arra, hogy az utcáról lakásba kerülve visszaintegrálódjanak a társadalomba, és képesek legyenek újra munkába állni és önfenntartóvá válni. 3-5 önkormányzati ingatlant biztosítunk a fél éves rotációban működő program alapfeltételeinek megteremtésére, továbbá vállaljuk, hogy az ingatlanokban keletkező rezsiköltséget önkormányzati forrásokból támogassuk. Addiktológusok, pszichológusok és pszichiáterek szaksegítségét igénybe véve biztosítjuk azt, hogy a fél éves periódusok sikerrel záruljanak.
  40. A jelenleginél nagyobb mértékben támogatjuk a kerületi hajléktalan ellátást biztosító Magyar Máltai Szeretetszolgálat által fenntartott hajléktalanszállót, speciális orvosi rendelőt és utcai gondozó szolgálatot – készül a támogatási szerződés
  41. Az egészséges életmód támogatásaként a Vérmezőn és a várfal körül margitszigeti mintára futópályát létesítünk, vízvételi lehetőséggel, továbbá a jelenleg meglévő szabadtéri edzőparkokat is fejlesztjük.
  42. Támogatást nyújtunk a szabadidős „örömsportolás” különböző formáihoz, elősegítjük a gyermekek és fiatalok tanórán- és (verseny) sportegyesületeken kívüli sportolását.
  43. Kiszélesítjük a kerületi lakók uszodabérlet-kedvezmény rendszerét.
  44. Kezdeményezzük a Várkapitányság Zrt., a kerületi önkormányzat és a lakók közössége közötti rendszeres és érdemi kommunikációs felület létrehozását – sajnos a Várkapitánysággal való együttműködés nem zökkenőmentes
  45. Hétvégenként egészségügyi szűréseket biztosítunk, ha kell, új szűrőkészülékek beszerzésével kínálunk lehetőséget az állami kórházak várólistáinak kiváltására – a hétvégi szűrések már működnének, ha nem jött volna közbe a járvány
  46. A helyi művészek (képzőművészek, iparművészek, írók, designerek stb.) számára bemutatkozási lehetőségeket biztosítunk.
  47. Energiahatékonysági lakáskorszerűsítési támogatási programot indítunk a fűtésből származó légszennyezés és a családok rezsiköltségeinek csökkentése érdekében.
  48. A Déli vasút melletti leomlott fal helyett zajvédő fal építése – folyamatban van
  49. Hétvégeken és iskolai szünetek idején közétkeztetést nyújtunk a rászoruló családban élő gyermekeknek, hogy minden gyermek minden nap meleg ételhez jusson.
  50. Kutyás-gyerekes mintajátszóteret (kutyás agility parkot) létesítünk a Tabáni Kutyások Környezetvédő Egyesület javaslata nyomán.

 

vnm

 

Köszönöm a cikk összeállításában nyújtott segítséget Korsós Borbálának!

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eokoskodas.blog.hu/api/trackback/id/tr4515609458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2020.04.14. 07:11:40

azon nem gondolkodtak, hogy a színlelt csereszerződéssel szerzett lakásokat visszapereljék ?

2020.04.15. 06:29:59

@Hungryhorse: mindenkiét, aki színlelt szerződéssel szerzett !

Hungryhorse 2020.04.15. 07:43:47

@h.kovacs: nem úgy tűnik, hogy egyenlő mércével mérnének az ellenzéki médiapatkányok és a gazdáik.
Sőt.

elendem 2020.04.15. 21:14:27

@h.kovacs: Nem kell visszaperelni. Ha a bíróság megállapítja, hogy egy szerződés színlelt, akkor az semmis.

Nem tartunk politikai tisztogatást: nem párthovatartozás alapján tereljük jogi útra a szerződéseket, hanem a jogszerűtlenség alapján

2020.04.16. 05:29:59

szóval bíróság elé kerülnek a színlelt csereszerződések ?
meglepne !

rokon1 2020.06.15. 13:19:43

Ha valaki korrekt, tisztességes, megbízható ügyintézést, csereszerződést, partnert keresett/keres vári cseréhez, akkor a Wágner és Társa irodához fordul/t.

Talán a vári lakosoknak is az lenne a legjobb, ha a félreértések tisztázódnának és továbbra is a legmegbízhatóbb, hozzáértő ingatlanirodával állhatnának kapcsolatban a jövendő cserepartnerek.

p.s. egy csereszerződésnél nehezen tennének pontot az ügy végére a felek, ha nem kapnak írásban beleegyezést! A törvényben jelzett "hallgatás=beleegyezés" jogosan veti fel az ingatlaniroda és a felek kétkedését. De jó, ha ezt is tudjuk, ha 30 napig nem válaszolnak, az beleegyezés!!!
süti beállítások módosítása